Veelgestelde vragen

Waar is het vertrekpunt?
Aan de kade bij boerderij ‘t-Geertje, Geerweg 7, 8321 LT Zoeterwoude

Moet er voor kinderen van 3 jaar worden betalen?
Nee, kinderen t/m 3 jaar mogen gratis meevaren.

Is er voldoende parkeergelegenheid?
Bij boerderij ‘t-Geertje is een parkeergelegenheid. Alleen bij mooi weer en in het weekend kan het zo druk zijn dat u bent aangewezen op parkeerterreinen vlakbij de boerderij.

Wordt er bij vertraging van passagiers op hen gewacht?
Afhankelijk van de overige passagiers kan er wel even worden gewacht. Laat ernstige vertraging even weten aan de Backoffice (+3179-2033051), zij geven dat dan door aan schipper en gids.

Hoeveel passagiers kunnen er op een Groepsvaart meevaren?
35 passagiers.

Is de rondvaartboot bereikbaar met het Openbaar Vervoer?
Nee, helaas (nog) niet. De dichtst bij zijnde haltes zijn aan de N 206 en het bij restaurant Happy Moose aan de Aziëweg.

Is de boot goed bereikbaar voor mensen met een rollator, rolstoel of scootmobiel of met een buggy of kinderwagen? Ja de boot is via het centrale plein bij het restaurant en de winkel van de boerderij goed bereikbaar.

Hoe kan ik betalen?
U kunt boeken en betalen via onze website www.rondvaartzoetermeer.nl Bij de boot kunt u pinnen. Liefst geen contante betaling. Betaling met een creditcard is niet mogelijk.

Is er een toilet aan boord, is er een sanitaire stop mogelijk?
Er is géén toilet aan boord. Voor vertrek kunt u een toilet van ‘t-Geertje bezoeken. In noodgevallen is een sanitaire stop mogelijk bij het paviljoen van Vlietland.

Mag ik eten en drinken meenemen?
Ja, u mag eten en drinken meenemen echter niet in breekbaar glas of aardewerk.

Is er catering mogelijk?
Ja, als u dat zelf regelt bij boerderij ’t-Geertje of een andere cateraar.

Is er een verlenging mogelijk met een tussenstop?
Een verlenging met een tussenstop is alleen mogelijk bij een gereserveerde privé groepsvaart.

Vaart u ook naar Leiden of Den Haag?
Alleen met een gereserveerde privé groepsvaart kunnen we op verzoek ook naar Leiden, Den Haag of tussenliggende plaatsen varen.

Wanneer moet ik aanwezig zijn?
U wordt 15 minuten voor vertrek verwacht bij de boot.

Bent u aanwezig bij de boot op het Geertje?
De bemanning is ca. 60 minuten voor vertrek aanwezig bij ons havenkantoortje aan de kade of op de boot.

Moet ik altijd mijn emailadres en telefoonnummer geven?
Ja, om u te kunnen bereiken bij onvoorziene omstandigheden.

Zijn er zwemvesten?
Ja er zijn zwemvesten aanwezig, voor volwassenen en kinderen.

Is de boot toegankelijk voor rollators, rolstoelen, scootmobielen of fietsen?
Ja, dat is mogelijk. Wel bij reserveren aangeven. Dit i.v.m. de plaats die dit inneemt.

Mag er een hond mee?
Ja, alleen kleine honden die in een tas meegenomen kunnen worden. Tenzij het om een privé groepsvaart gaat.

Kan ik bij slecht weer een gereserveerde poldervaart annuleren en krijg ik dan mijn geld terug?

Nee, u kunt niet zelf annuleren. De schipper bepaalt of het weer te slecht is voor een vaart. Wanneer dat het geval is krijgt u uw geld terug of reserveert u een nieuwe vaart.

Wanneer u toch zelf besluit niet te gaan, krijgt u geen geld terug. U kunt wel een andere vaart boeken.

Kan ik bij slecht weer een groepsvaart annuleren?

Dat kan alleen wanneer u een ‘mooi weer garantie’ hebt afgesloten. Wel 24 uur van te voren annuleren. U kunt dan een nieuwe vaart boeken of uw geld terug ontvangen.

Wanneer de schipper de vaart vanwege slecht weer annuleert. krijgt u ook zonder garantie uw geld terug, of kunt u een nieuwe vaart boeken.

Wanneer hoor ik bij slecht weer of de vaart door gaat?
U kunt daarvoor +31 (0)79-2033051 bellen of facebook raadplegen. Wanneer wij uw gegevens hebben informeren wij u.